تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/17 - 08:28
کد خبر: 495627

پرونده ویژه بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی «شماره ششم»؛

کارنامه عملکرد نمایندگان گیلان/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان گیلان/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم استان گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای گیری ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده است، و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان گیلان ، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان گیلان که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

1- محمدرضا احمدی سنگری

2- غلامرضا مرحبا

3- مهرداد گودرزوند چگینی

4- سید کاظم دلخوش اباتری

5- خلیل بهروزی‌فر

6- پرویز محمدنژاد قاضی‌محله

رتبه‌بندی نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی

محمدرضا احمدی نماینده شهر رشت ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1957 مورد عملکرد محمدرضا احمدی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 87 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 13 درصد نیز حضور نداشته‌اند. احمدی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1712 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1314 رای موافق، 316 رای مخالف و 2 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 80 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 31 در بین نمایندگان 

خلیل بهروزی‌فر نماینده شهر فومن ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1737 مورد عملکرد خلیل بهروزی‌فر ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 87 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 13 درصد نیز حضور نداشته‌اند. بهروزی‌فر در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1506 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1142 رای موافق، 333 رای مخالف و 3 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 28 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 58 در بین نمایندگان 

رسول فرخی‌میکال نماینده شهر لاهیجان ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1799 مورد عملکرد رسول فرخی‌میکال ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 81 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 19 درصد نیز حضور نداشته‌اند. فرخی‌میکال در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1455 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1058 رای موافق، 171 رای مخالف و 12 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 214 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 103 در بین نمایندگان 

ابراهیم نجفی نماینده شهر آستانه‌اشرفیه ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1708 مورد عملکرد ابراهیم نجفی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 83 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 17 درصد نیز حضور نداشته‌اند. نجفی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1410 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 861 رای موافق، 187 رای مخالف و 139 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 223 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 110 در بین نمایندگان 

حسن محمدیاری نماینده شهر طوالش ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1737 مورد عملکرد حسن محمدیاری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 77 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 23 درصد نیز حضور نداشته‌اند. محمدیاری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1336 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 820 رای موافق، 154 رای مخالف و 184 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 178 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 112 در بین نمایندگان 

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی نماینده شهر رشت ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1957 مورد عملکرد جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 64 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 36 درصد نیز حضور نداشته‌اند. کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1244 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 698 رای موافق، 218 رای مخالف و 17 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 311 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 157 در بین نمایندگان 

سیدعلی آقازاده‌دافساری نماینده شهر رشت ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1290 مورد عملکرد سیدعلی آقازاده‌دافساری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 84 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 16 درصد نیز حضور نداشته‌اند. آقازاده‌دافساری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1085 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 765 رای موافق، 162 رای مخالف و 7 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 151 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 173 در بین نمایندگان 

محمد صفری ملک‌میان نماینده شهر رودسر ( استان گیلان ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1789 مورد عملکرد محمد صفری ملک‌میان ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 46 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 54 درصد نیز حضور نداشته‌اند. صفری ملک‌میان در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 820 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 515 رای موافق، 69 رای مخالف و 8 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 228 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 204 در بین نمایندگان 

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top